Kateřina Pešková

Bc. Kateřina Pešková
(absolventka IVP oboru Poradenství v odborném vzdělávání, kombinovaná forma, v roce 2014)

Proč jste si vybrala studium POVK na IVP ČZU?
Chtěla jsem získat vzdělání a rozšířit si obzory v oblasti poradenství, ve které jsem se pracovně pohybovala.

Co Vám toto studium přineslo/dalo do Vašeho pracovního života a uplatnění na trhu práce? (které kompetence, znalosti či dovednosti jste získala apod.)
Studium mi umožnilo získat teoretickou platformu v oblasti poradenství. Měla jsem prostor ponořit se do souvislostí v tomto oboru, a díky tomu, že jsem se snažila zaměřit všechny seminární práce na reálná poradenská témata, zpracovala jsem si tak podklady, které jsem vzápětí v pracovní praxi využila.

Kde jste v současné době zaměstnána? Stručně představte svého zaměstnavatele (organizaci), kde pracujete.
Po ukončení studia na IVP až do konce roku 2015 jsem pracovala ve Fondu dalšího vzdělávání (FDV) v oddělení Národní soustavy povolání, které spravuje veřejně dostupný katalog pracovních pozic na českém trhu práce. Národní soustava povolání slouží zaměstnavatelům, vzdělavatelům, kariérovým poradcům, uchazečům o zaměstnání i studentům jako cenný zdroj informací o jednotlivých povolání. V současnosti se v NSP nachází více jak 3 000 jednotek práce. Od února 2016 pracuji ve společnosti ČEZ, a. s., která se zabývá výrobou, distribucí, obchodem a prodejem v oblasti elektřiny a tepla, obchodem a prodejem v oblasti zemního plynu a těžby uhlí.

Popište svoji současnou pracovní pozici a její náplň.
Ve FDV jsem působila na pozici Koordinátor oborových týmů, což znamená, že jsem spolupracovala s externími odborníky z jednotlivých odvětví a společně jsme sestavovali popisy povolání a nároky na ně. Nyní v ČEZ pracuji na pozici Specialista rozvoje LZ senior, mám na starosti koncepci a koordinaci vzdělávacích projektů.

Jakou radu či doporučení byste vzkázala budoucím studentům oboru POVK na IVP ČZU?
Vzkázala bych stávajícím studentům, aby už v průběhu školy přemýšleli, kam chtějí svou kariéru směřovat, co konkrétně budou chtít dělat a všechny úkoly, seminárky, praxi i bakalářskou práci zaměřili tímto směrem, velmi jim to usnadní hledání zajímavého pracovního uplatnění.