Na Institutu vzdělávání a poradenství se 21. 9. 2017 konal odborný metodicko-didaktický seminář na téma „Prevence a zvládání konfliktů ve vzdělávání“. IVP chce každoročním pořádáním tohoto semináře poděkovat ředitelům, jejich zástupcům, koordinátorům a cvičným učitelům škol, na kterých studenti oborů „Učitelství“ vykonávají svou pedagogickou praxi a pracovníkům institucí, na kterých absolvují odbornou praxi studenti oboru „Poradenství v odborném vzdělávání“ za to, že pomáhají IVP úspěšně realizovat jednu z jeho nejvýznamnějších aktivit. Již třetím rokem IVP zve i své absolventy oborů „Učitelství“, kteří působí ve školství a získává tak od nich ideální zpětnou vazbu a zajímavé podněty.
Seminář zahájil ředitel IVP prof. Ing. Milan Slavík, CSc., který rovněž představil projekt „Posílení významu pedagogické praxe v přípravě učitelů středních odborných škol“. Jako první host vystoupil známý psychiatr MUDr. Radkin Honzák, CSc. s příspěvkem s názvem „Psychopati a co s nimi“. Na své úspěšné loňské vystoupení navázal Bc. Sáva Arabadžiev – vedoucí Střediska výchovné péče Výchovného ústavu ve Pšově, tentokrát bylo tématem jeho příspěvku „Řešení konfliktů v pedagogické praxi“. Naopak poprvé vystoupila na semináři Mgr. Monika Stehlíková – specialistka na metodu mindfulness, kterou na středních školách realizuje formou workshopů a jejím cílem je zlepšit sociální kontakty a klima ve třídě, rozvíjet pozornost a soustředěnost žáků. Posledním lektorem byl Mgr. Miroslav Prokop, dlouholetý ředitel Personálního odboru MZe a MŠMT, který kromě teoretických poznatků poskytnul i vlastní praktické zkušenosti v rámci svého příspěvku „Etika a personální řízení“. Prostor na semináři dostali i zástupci mezinárodní humanitární organizace ADRA Ing. Vojtěch Marek a Bc. Kristýna Njani, kteří spolupracují nejen s IVP, ale i se středními školami a nabízí jim zajímavé aktivity. Krátkými vstupy pak přispěli i pedagogové IVP, kteří účastníky seznámili s evaluací projektu Digitally Innovative.