1. Způsob a forma podání přihlášky ke studiu
Přihlášky ke studiu se podávají v elektronické formě z internetové adresy: http://is.czu.cz/prihlaska/ v období
od 8. listopadu 2024 do 31. března 2025. Všechny ostatní požadované dokumenty doručte v listinné podobě na studijní oddělení IVP (Institut vzdělávání a poradenství, V Lázních 3, 159 00 Praha 5 – Malá Chuchle) do 31. března 2025.
V případě nenaplnění kapacity přihlášených uchazečů o studium do bakalářských studijních programů může ředitel IVP prodloužit termín pro podávání přihlášek. V tomto případě bude informace zveřejněna spolu s termínem prostřednictvím webových stránek IVP v záložce studium/přijímací řízení.
Přihláška je považována za kompletní, pokud jsou v ní vyplněné všechny požadované údaje včetně označení souhlasu se:
a) zpracováním osobních údajů;
b) podmínkami přijímacího řízení uvedenými v Nařízení ředitele č. 3/2024;
c) elektronickou komunikací (ta nahrazuje ve stanovených případech doručování prostřednictvím provozovatele poštovních služeb).
K přihlášce ke studiu mohou být požadovány i další dokumenty a doklady (viz dále informace u jednotlivých studijních programů). Nesplnění náležitostí požadovaných ve vyhlášení přijímacího řízení ze strany uchazeče, včetně nezaplacení poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením, je důvodem k zastavení řízení o přijetí uchazeče ke studiu.
2. Způsob úhrady poplatku za úkony spojené s přijímacím řízením
Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením činí 750,- Kč a je splatný nejpozději do 31. března 2025. Tento poplatek je možné uhradit převodem z účtu, složenkou typu A nebo platební kartou na účet číslo 500022222/0800 s variabilním symbolem 6175000125 a specifickým symbolem (specifický symbol bude vygenerován jako číslo přihlášky).
Poplatek za úkony spojené s přijímacím řízením je nevratný v jakékoli fázi přijímacího řízení. Doporučujeme uchazečům, aby si kopii dokladu o platbě uschovali. Pokud uchazeč podává více přihlášek, je nutné uhradit poplatek samostatně za každou přihlášku a s patřičným variabilním a specifickým symbolem.
3. Způsob a forma pozvání k přijímací zkoušce
Studijní oddělení IVP oznámí termín přijímací zkoušky uchazeči v dostatečném předstihu prostřednictvím elektronického informačního systému ČZU na adrese http://is.czu.cz/prihlaska/. V pozvánce bude uveden den, místo a hodina konání přijímací zkoušky a další základní informace k průběhu a organizaci přijímací zkoušky.
4. Způsob posuzování omluv při nepřítomnosti při přijímací zkoušce
Omluva uchazeče pro nepřítomnost na přijímací zkoušce musí být doložena lékařským potvrzením (tj. uchazeč se nemůže zúčastnit přijímací zkoušky v běžném termínu z vážných zdravotních důvodů) nebo potvrzením školy o konání maturitní zkoušky (tj. uchazeč se v době konání přijímacích zkoušek zúčastnil maturitní zkoušky). Tito uchazeči mohou podat žádost o náhradní termín přijímací zkoušky. Žádost musí být podána nejpozději v den konání přijímací zkoušky, jejíž termín je uveden v pozvánce k přijímací zkoušce. Žádost musí být doložena lékařským potvrzením nebo potvrzením školy o konání maturitní zkoušky. Náhradní termín pro konání přijímací zkoušky je stanoven na 19. června 2025.
5. Závazné termíny pro uchazeče a IVP
- termíny přijímacích zkoušek do bakalářských programů: 9., 10. a 12. června 2025;
- náhradní termín přijímacích zkoušek: 19. června 2025;
- termín dodání maturitního vysvědčení pro uchazeče, kteří konají maturitní zkoušku ve školním roce 2024/2025 a nepředložili jej při přijímací zkoušce nejpozději do 19. června 2025;
- termín zveřejnění individuálního bodového vyhodnocení: na konci dne složení přijímací zkoušky, nejpozději po zasedání hlavní přijímací komise, tj. 23. června 2025 na webových stránkách http://is.czu.cz/prihlaska/;
- termín jednání hlavní přijímací komise: 23. června 2025;
- termín vydání rozhodnutí o přijetí nebo nepřijetí ke studiu: 23. června 2025;
- termín podání odvolání proti rozhodnutí: do 30 dnů ode dne oznámení (tj. doručení) rozhodnutí;
- termín zápisu do studia: 7. července 2025;
- náhradní termín pro zápis do studia: 25. srpna 2025;
- nejzazší termín pro předložení dokumentů k vnitřnímu posouzení zahraničního vzdělávání: do 14. července 2025 včetně.
6. Kritéria pro upuštění od konání přijímací zkoušky
V souladu se směrnicí rektora ČZU v Praze č. 17/2012 ve znění novely 1/2023 budou v přijímacím řízení přijati bez přijímací zkoušky na zvolený bakalářský program všichni uchazeči, kteří jsou úspěšnými řešiteli z krajského a celostátního kola soutěží typu A podle vyhlášky MŠMT č. 55/2005 Sb.
Upuštění od přijímací zkoušky se týká také těch uchazečů o studium, kteří jsou úspěšnými absolventy tzv. AP Exams, konkrétně v oblasti sociálních věd, tj. oboru psychologie.
Upuštění od přijímací zkoušky je možné pouze na základě doložení potvrzení o absolvování příslušné zkoušky, nebo potvrzení o umístění v příslušné soutěži, a to nejpozději v den konání přijímací zkoušky.
Povinnost složit zkoušku z českého jazyka dle tohoto nařízení zůstává tímto nedotčena.
7. Informace o průběhu přijímacího řízení
Přijímací řízení na IVP bude organizováno celkem pro dva bakalářské studijní programy („Kariérové poradenství a vzdělávání“, „Učitelství praktického vyučování“).
Informace o průběhu přijímacího řízení jsou strukturovány v textu u jednotlivých studijních programů.
Před konáním přijímací zkoušky je každý uchazeč povinen předložit:
a) občanský průkaz;
b) pozvánku k přijímacímu řízení (kterou si vytiskne na odkazu http://is.czu.cz/prihlaska/);
c) úředně ověřenou kopii maturitního vysvědčení, pokud tento doklad nebyl již dříve zaslán na IVP (platí jen pro uchazeče, kteří konají maturitní zkoušku ve školním roce 2024/2025).
Informace po skončení přijímací zkoušky:
Uchazeči o studium budou informováni o jejich bodovém hodnocení písemné části přijímací zkoušky prostřednictvím webového portálu http://is.czu.cz/prihlaska/ nejpozději po zasedání hlavní přijímací komise.
Po jednání hlavní přijímací komise budou uchazeči o studium informováni prostřednictvím webového portálu http://is.czu.cz/prihlaska/ jak o jejich individuálním výsledku přijímací zkoušky, tak o návrhu hlavní přijímací komise na přijetí/nepřijetí uchazeče. Písemný originál „Rozhodnutí o nepřijetí ke studiu“ (včetně odůvodnění a poučení o možnosti podat odvolání), v souladu s ustanoveními § 50 zákona o vysokých školách obdrží uchazeč do vlastních rukou na adresu uvedenou v přihlášce ke studiu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb. V případě „Rozhodnutí o přijetí ke studiu“, písemný originál tohoto rozhodnutí obdrží uchazeč do vlastních rukou u zápisu do studia.
Uchazeč má právo podat odvolání proti rozhodnutí, a to k rektorovi prostřednictvím ředitele IVP, a to ve lhůtě 30 dnů ode dne oznámení (tj. doručení) tohoto rozhodnutí.
Uchazeč má právo nahlédnout do svého spisu, tj. do všech svých materiálů, které se týkají jeho přijímací zkoušky, nejdříve po oznámení rozhodnutí o výsledku přijímacího řízení, a to na základě předem domluvené konzultace na studijním oddělení IVP.
Uchazečům, kteří se bez omluvy nedostavili k přijímací zkoušce, bude vydáno rozhodnutí o nepřijetí ke studiu.
Uchazečům, kteří se bez omluvy nedostavili k zápisu do studia, bude zastaveno řízení o přijetí uchazeče o studium.
Uchazeč o studium může být zapsán do studia v zastoupení za podmínky doložení plné moci.