Podání přihlášky ke studiu

Odborný metodicko-didaktický seminář na téma „Perspektivy v práci pedagoga a poradce“

Letošního semináře se účastnilo téměř 50 hostů z řad ředitelů, koordinátorů a cvičných učitelů na středních odborných školách a zástupců významných vzdělávacích institucí a rovněž pracovníků IVP.

Jako první vystoupil autor knihy „Líný učitel – jak učit dobře a efektivně“ a  dalších knih o edukaci učitelů, lektor dalšího vzdělávání Mgr. Robert Čapek, Ph.D.  Ve svém příspěvku „Moderní učitel a ti druzí. Jak se liší?" nastínil progresivní, ale zároveň ne úplně klasické metody vyučování na středních a základních školách.

Dalším hostem byl známý psychiatr a publicista MUDr. Radkin Honzák, CSc. Jeho příspěvek s názvem „Jak se vyhnout syndromu vyhoření“ sice nepředstavoval zrovna světlou „perspektivu“, ale i tato možnost existuje a je dobré jí předejít, nebo se na ni připravit a v případě, že přeci jen nastane, umět se s ní vypořádat.

Zajímavou nabídku ke spolupráci nabídla účastníkům Kristýna Hejzlarová z mezinárodní humanitární organizace ADRA, která prezentovala projekt „Světová škola a Komiksová soutěž“. V průběhu semináře vystoupila i PhDr. Jitka Jirsáková, Ph.D., se kterou školy spolupracují v rámci projektu TA ČR.

Poslední příspěvek nesl název „Co je vlastně vzdělání“ a nad touto otázkou se zamýšlel profesor oboru „Filosofie a dějiny přírodních věd“ na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze, autor odborných knih, románů, přispěvatel do novin a časopisů prof. RNDr. Stanislav Komárek, Ph.D.

Na závěr účastníky e-mailem pozdravila další pozvaná osobnost, která pro českou kulturu znamená mnoho a přes svůj věk je velmi vytížená, což byl důvod k její nepřítomnosti. Hodně štěstí do nového školního roku všem popřál pan Zdeněk Svěrák.

Po skončení semináře proběhlo jednání Rady IVP pro spolupráci s praxí a následovalo společenské setkání. Na úplný závěr semináře jsme si popřáli, aby perspektivy v naší práci byly optimistické, aby se nepotvrdil Liesmannův výrok z knihy Teorie nevzdělanosti: omyly společnosti vědění „Nikdo už neví, co vzdělání znamená, ale všichni požadují jeho reformu“.

Další články v rubrice

English ☰ Menu