V Malé Chuchli se uskutečnil další odborný metodicko-didaktický seminář, tentokrát na téma „Nové technologie ve vzdělávání“.
Na letošní téma „Nové technologie ve vzdělávání“ jsme se rozhodli podívat z obou stran – jak mohou nové technologie ve vzdělávání pomoci a jaké problémy při praktickém využívání přinést. Seminář zahájil Ing. Karel Němejc, Ph.D. Pro „pozitivní“ část semináře padla volba na Mgr. Martina Kuneše ze společnosti EDUTEAM. Mgr. Kuneš se přednášky s názvem „Bezpečný pohyb po síti, aneb online bezpečnost ve spojení s Google aplikacemi“ zhostil výborně, což lze potvrdit i tím, že po skončení se s ním začali kontaktovat zástupci škol a domlouvali další spolupráci.
Dalším lektorem byla známá osobnost - MUDr. Karel Nešpor, CSc. Nabídnul příspěvek „Emoce ve vzdělávání“ s dodatkem, že moderní technologie v něm rozhodně emoce vyvolávají, takže spojitost s naším tématem vidí. V rámci svého vystoupení se dotknul i témat dalších, včetně léčivé moci smíchu. PhDr. Vít Petrů z pohledu oblastního metodika prevence sociálně patologických jevů školských zařízení vysvětlil nástrahy kyberšikany a seznámil účastníky s pojmy jako je kybernetická agrese, kybergrooming či sexting. Na něj pak navázal PhDr. Sáva Arabadžiev – ředitel Výchovného ústavu ve Pšově, který poskytnul řadu praktických návodů, jak případy kyberšikany na školách řešit.
Program semináře doplnili pedagogové IVP. Mgr. Jiří Votava, Ph.D. informoval o projektu „Praxe a kvalita – podpora vysokoškolské přípravy pedagogických pracovníků 2018“, ze kterého IVP praxe svých studentů financuje. Návod, jak pomoci žákům v oblasti dalšího vzdělávání, profesní přípravy, volby zaměstnání či dalšího studia podala PhDr. Jitka Jirsáková, Ph.D. S výsledky dotazníkového šetření na vybraných evropských středních odborných školách na téma „Zájem pedagogických pracovníků o nové technologie“ seznámila přítomné Ing. Bc. Bára Jordánová.
Po skončení semináře jednala Rada IVP pro spolupráci s praxí.