Jak vést studenty k odpovědnému chování vůči přírodě a společnosti? Jak hodnotit kompetence získané studiem či praxí? Jaké jsou národní politiky udržitelného rozvoje ve vzdělávání v zemích Evropské unie? Na tyto a další otázky hledali odpovědi odborníci zapojení do projektu „EduSTA – Academy for Sustainable Future Educators“ (program Erasmus+, Partnerships for Excellence) během závěrečného semináře na Institutu vzdělávání a poradenství ČZU v Praze.
Program semináře zahrnoval:
- Ukázkové hodiny reflektující cíle Evropského udržitelného rozvoje
- Sdílení inovací v oblasti environmentální a sociální pedagogiky
- Workshop zaměřený na práci s aplikací CANVA
- Diskusi s prorektorkou pro rozvoj a udržitelnost, prof. Vlkovou
- Prohlídku ekologického kampusu ČZU na Suchdole
- Hodnocení jednotlivých aktivit projektu
Součástí setkání byl také mezinárodní webinář na téma Digital Open Badges Enabling Sustainable Future Educators to Become Change Makers, který přilákal 136 účastníků z 23 různých států. Byly jim představeny nejen národní politiky udržitelného rozvoje ve vzdělávání partnerských zemí projektu (ČR, Finsko, Nizozemsko, Španělsko a Švédsko), ale i hlavní výstupy projektu – kurikula nově vzniklých kurzů či hodnocení kompetencí studentů digitálními odznaky.
Podnětné přednášky, workshopy a diskuse se zástupci Evropské komise a zahraničními pedagogy z finské Tampere University of Applied Sciences, švédské University of Gothenburg, katalánské University of Girona, holandských pedagogických fakult z AERES Wageningen a Hanze Groningen probíhaly od 31. března 2025 do 3. dubna 2025 v inspirativní atmosféře nejen na akademické půdě Institutu vzdělávání a poradenství, rektorátu ČZU v Praze, Fakultě tropického zemědělství a Fakultě životního prostředí, ale také díky krásnému počasí v přírodě.