Podání přihlášky ke studiu

Odborný metodicko-didaktický seminář na téma „Rozvoj kompetencí pedagogů středních škol a poradců“

Po roční odmlce způsobené opatřeními proti nákaze Covid 19 se na IVP konal odborný metodicko-didaktický seminář, tentokrát na téma „Rozvoj kompetencí pedagogů středních škol a poradců“.

Na účastnících – zástupcích střední odborných škol, na kterých studenti programů „Učitelství“ vykonávají pedagogickou praxi, a představitelích vzdělávacích institucí, kde odbornou praxi realizují studenti „Poradenství v odborném vzdělávání“ – bylo vidět, že se po dlouhé době rádi potkali a mohli si předat zkušenosti z online výuky. Mezi účastníky bylo i několik absolventů výše uvedených programů IVP, kteří sami v pedagogické či poradenské sféře působí. Všechny je přivítal Ing. Karel Němejc, Ph.D., pověřený řízením IVP.

Pozvání na seminář přijal prof. MUDr. Cyril Höschl, DrSc, FRCPsych., český psychiatr, popularizátor vědy, vysokoškolský pedagog a dlouholetý ředitel Národního ústavu duševního zdraví, který vystoupil s přednáškou s ideálním tématem pro účastníci, a to „Vrozené a naučené v chování“. Jeho perfektní, poučná, ale i vtipná prezentace všechny nadchla.

Po vystoupení prof. Höschla následovala ochutnávka. Jednalo se ale o ochutnávku virtuální reality, kterou účastníkům zprostředkoval Ing. Andrej Braguca, spolumajitel technologické firmy Virtual Lab, lektor a průvodce světem virtuální reality, mimo jiné i v oblasti školství. V jejich firmě jsou si vědomi, že zaujmout žáky a přicházet s novými podněty je náročné, proto se snaží prostřednictvím virtuální reality a nových a intenzívních zážitků přispět k usnadnění a zrychlení učení.

V průběhu semináře vystoupili i zástupci IVP, a to PhDr. Jitka Jirsáková, Ph.D., se kterou školy spolupracují v rámci projektu TA ČR, Ing. Karel Němejc, Ph.D., který představil projekt „CATCH 21st Century Skills“. Posledním prezentujícím zástupcem IVP byla psycholožka PhDr. Andrea Hlubučková, která pohovořila na téma „Psychická pohoda v době roušek“, ve kterém prezentovala výsledky výzkumu, jaké dopady měla koronavirová doba na studenty ČZU.

Po skončení semináře se konala Rada IVP ČZU v Praze pro spolupráci s praxí. Členové diskutovali o tom, jak by mohl IVP zdokonalit přípravu studentů programů „Učitelství“, aby přicházeli ideálně připraveni na praxi na cvičných školách, případně, v jaké směru by mohl IVP jinak pomoci středním odborným školám. IVP díky tomu získal několik zajímavých podnětů.

Další články v rubrice

English ☰ Menu